8 prostych kroków do pięknego biustu!

Na początek dobra wiadomość. Większość Polek jest zadowolona z kształtu i wielkości swoich piersi. Potwierdzają to badania – blisko 1600 Polek zapytano, co sądzą o swoim wyglądzie? Aż 81 proc. pań chciało coś zmienić, ale tylko 19 proc. miało zastrzeżenia do swojego biustu. A na pytanie: „Co chciałaby pani zmienić, korzystając z pomocy specjalisty, aby podnieść atrakcyjność swojego ciała?” tylko 1 proc. respondentek wyraziło chęć powiększenia bądź zmniejszenia biustu. Lubimy więc swoje piersi, ale czy dobrze je znamy? Czy potrafimy o nie należycie dbać?

15033670_10206500918795597_86162105_n1. Jedz prawidłowo. Wybieraj pokarmy bogate w witaminy A, E i C (np. marchew, szpinak, morele, owoce cytrusowe). Zwróć uwagę na czerwony olej palmowy. Jedna łyżka dziennie na czczo, lub jako sos sałatkowy – i masz dzienne zapotrzebowanie na witaminę A (15 razy więcej niż w marchwi), witaminę E (w postaci tokoferolu i tokotrienolu) i koenzym Q10.

2. Rób masaże wodne. Każdego dnia podczas porannego prysznica, skieruj strumień wody bezpośrednio na biust, po skorygowaniu ciśnienia – strumień nie może być zbyt mocny. Rób masaż okrężnymi ruchami, przez około dwie minuty. Zacznij od lewej piersi.

3. Pamiętaj o kosmetykach z wysokim SPF. Lekarze zalecają unikać nie tylko opalania się (szczególnie topless!), ale także kąpieli w saunie – szczególnie kobietom, narażonym na ryzyko choroby (np. mastopatii lub raka piersi). Nie wystawiaj biustu na słońce w drugiej fazie cyklu miesiączkowego. W tym czasie zachodzą znaczne zmiany spowodowane hormonami.

4. Stosuj kremy ujędrniające. Większość kremów, przeznaczonych do biustu (w odróżnieniu od innych środków do ciała), zawiera fitoestrogeny – substancje pochodzenia roślinnego, podobne do żeńskiego estrogenu, który reguluje wytwarzanie kolagenu i elastyny. Wybierając krem, starannie przestudiuj jego skład. Powinien zawierać maksymalnie naturalne składniki: wyciągi z roślin leczniczych, tłuszcze zwierzęce i oleje roślinne, oraz witaminy. Upewnij się, że masz ciepłe dłonie, i delikatnie wmasuj krem w skórę piersi. Aby lepiej się wchłaniał, stosuj go po prysznicu, kiedy pory są otwarte.

5. Naucz się ćwiczenia „modlitwa”. Ułóż ręce z przodu klatki piersiowej, jak do modlitwy – dłoń do dłoni, palce w górę. Teraz mocno ściśnij dłonie i pozostaw je w tej pozycji przez 3 sekundy. Weź oddech i znów na 3 sekundy napnij ręce. Powinnaś czuć wyczuwalne napięcie w barkach i ramionach, a także pracę mięśni, które utrzymują piersi.

6. Kupuj wygodną bieliznę. Jeśli biustonosz za bardzo ściska piersi, albo przeciwnie – nie utrzymuje ich na miejscu, przynosi więcej szkody niż pożytku. Bielizna, którą nosisz, powinna być bardzo wygodna. Dla sportu wybieraj bieliznę bezszwową, która dobrze pochłania wilgoć.

7. Rób maseczki i okłady. Wybierz odpowiednie dla siebie – jedne maseczki mają w składzie kolagen i elastynę, a inne – algi brunatne, zawierające fitoestrogeny i minerały. Doskonały efekt dadzą również okłady z ekstraktem z drożdży, skrzypu lub olejków eterycznych.
8. Nie zapominaj o rytuałach Spa. Najpierw oczyść skórę piersi za pomocą peelingu, a potem zrób delikatny masaż. Po masażu należy zastosować maseczkę z kolagenem, która wpłynie na jędrność. Końcowy etap to serum dla biustu.