Biust po ciąży. Jak ujędrnić piersi?

Rozstępy na piersiach i mniej jędrny biust budzą wiele obaw. Karmienie piersią jest pełne zalet, choć rodzi w kobietach niepokój. Jednym z nich jest strach o wygląd biustu po skończeniu karmienia. To obawa dość uzasadniona, bowiem piersi matki karmiącej zwykle zmieniają swój wygląd, tracąc na wielkości i jędrności. Na szczęście istnieją sposoby, by biust po ciąży i karmieniu wciąż się dobrze prezentował.
received_10207338309849850(1)
Na zmianę wyglądu piersi w ciąży i w trakcie karmienia wpływa wiele czynników. Sprawcami tych zmian są głównie hormony, które w okresie ciąży powodują rozrastanie się płatów gruczołów sutkowych i w ten sposób przygotowują piersi do produkcji mleka. Biust staje się większy co najmniej o jeden-dwa rozmiary, staje się pełniejszy i twardszy. Po porodzie znowu do głosu dochodzą hormony, które uruchamiają proces laktacji. Kanaliki wypełniają się mlekiem, piersi robią się jeszcze większe i cięższe, może dochodzić do rozstępów na piersiach. Po zakończeniu karmienia  biust staje się „pusty” i obwisły. Rozmiar się zmniejsza, tkanka tłuszczowa się kurczy, ale skóra pozostaje rozciągnięta, przez co piersi opadają i tracą jędrność. To przykry moment dla każdej mamy, która zwykle myśli, że w tej chwili na zawsze utraciła ładny, jędrny biust. Prawdą jednak jest to, że to o niczym nie przesądza. Istnieją metody, które mogą przywrócić jędrność takim piersiom.
1. Stostuj dobre kosmetyki.
Krem ujędrniający do biustu – na rynku istnieje wiele dobrych preparatów. Wiele z nich przeznaczonych jest również dla kobiet w ciąży a nawet matek karmiących, dlatego „pracę” nad ujędrnianiem piersi warto rozpocząć dużo wcześniej. Dzięki temu przygotujesz skórę do nadmiernego rozciągania, zminimalizujesz ryzyko wystąpienia rozstępów. Dobrze pielęgnowana skóra będzie również bardziej elastyczna i piersi szybciej wrócą do ładnego wyglądu po karmieniu.
2. Ćwicz.
Każda aktywność jest dobra. Już w ciąży warto zadbać o kondycję biustu poprzez spokojne ćwiczenia rozciągające na klatkę piersiową. To właśnie od kondycji klatki piersiowej zależy jędrność piersi. Wyćwiczone mięśnie będą sobie lepiej radziły w podtrzymywaniu ciężkich, wypełnionych mlekiem piersi, nie dopuszczając by opadały na brzuch. Najlepszymi ćwiczeniami na biust jest pływanie, podnoszenie lekkich ciężarków czy kobiece pompki.
3. Stosuj zabiegi.
W ciąży i w trakcie karmienia piersią kobiety nie powinny się poddawać zaawansowanym zabiegom kosmetycznym. Te warto pozostawić na czas po zakończeniu laktacji. Gabinety kosmetyczne oferują wiele zabiegów na jędrność biustu i niwelujących rozstępy. Zanim jednak przyjdzie czas na takie profesjonalne zabiegi z użyciem lasera czy mikroprądu, można stosować zabiegi domowe. Zaleca się regularne poddawanie biustu peelingom i hartowaniu zimną wodą.
4. Noś właściwą bieliznę.
Już w czasie ciąży należy zadbać o dobór odpowiedniej bielizny. Piersi w ciąży powinny być podtrzymywane stanikiem, a w trakcie karmienia piersią kobieta powinna nawet spać w biustonoszu. Wszystko po to, by piersi nie opadły na brzuch a ich ciężar nie spowodował nadmiernego rozciągnięcia się skóry. Należy pamiętać o tym, by rozmiar biustonosza dobierać do  rosnących piersi, dlatego rozmiar stanika należy zmieniać nawet kilka razy w czasie ciąży i karmienia. Dobrze jest poradzić się tzw. brafitterki, która dobierze właściwy biustonosz. Mało kobiet wie, jak zgubny wpływ na piersi ma źle dobrany stanik.
5. Rób masaże.
Ujędrniający wpływ na piersi ma z pewnością masaż. Można go wykonywać samodzielnie w domu, ale lepiej ograniczyć go w ostatniej fazie ciąży, gdy może on przyspieszyć poród. W czasie karmienia piersią też warto ograniczać masaż ze względu na zaburzenie laktacji. Najlepiej więc rozpocząć masowanie piersi po zakończeniu karmienia. Dzięki regularnym ćwiczeniom, można podnieść biust nawet o 2 cm! Uwaga – pieszczoty podczas seksu też są świetnym masażem dla piersi.